? Taittinger Brut Réserve.
? nr 7422; 405 kr
? 35% PN, 25% PM och 40% C.
? 0,7 g/100 g (Brut).
?? Utvecklad och brödig doft med inslag av äpple, grapefrukt och mineral.
? Torr, fruktig, frisk smak med inslag av grädde, nötter, blodgrape och gröna äpplen.
? Huset Taittinger är det tredje äldsta ännu verksamma specialiserade Champagnehus. Företaget grundades 1734 och huvudkontoret ligger i Reims. Egentligen grundades huset som Fourneaux et Cie Maison de Champagne, men köptes 1931 av Pierre-Charles Taittinger som bytte dess namn till Ets Taittinger Mailly & Cie. Detta är en mycket bra ‘standardchampagne’ och man förstår varför den blivit så populär. Det är en komplex skapelse, torr och fylld med citrus-smaker. Värt att notera är att den varit champagnen som serverats under Nobelmiddagen under flertalet år. Champagnen finns även på halvflaska, samt storlekar upp till 15 liter (Nebuchadnezzar).
? 8,5 (mycket bra Champagne)!
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Taggar: mousserande taittinger skumpa ? ? torsdagslyx bubbel champagne
Länk till inlägget feb 07, 2019 @ 20:06
Lämna en kommentar
Utforska även
Champagne
Crémant
Mousseux
Cava
Corpinnat
Spumante
Prosecco
Franciacorta
Trentodoc
British Fizz
Sekt
Cap Classique
Tips på tilltugg
Recept
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Ta del av nyheter från oss på Mousserande!






Jag gilla båda Inger ?
Min absoluta favorit. Den funkar till allt ??
Vår favorit!! I kategorin 400:- så blir det nästan alltid den 🙂 Har även några Millésimé 2013 i hyllan. Var nere hos Taittinger i maj förra året. Handlade bara några flaskor där, handlade mer hos mindre hus. Köpte ca 50 flaskor totalt 🙂
I love it ?
Gillar den ?bland dom bättre #kändisarna som flertalet känner till ?
Så god?
@sinnerstrom81 Härligt! Alltid kul med små hus!
I like!!!
Min favorit ️❣️
Föredrar Bollinger ?? godare och flaskan är dessutom snyggare
Funkar alltid. Har några magnum kvar! ? @mousserande.se
??
?
Fick 1st.3liter och 2st.1.5 liter när jag fyllde år. Så himmelskt god
En av favoriterna helt klart. Håller med dig att den dricks för sällan bara. ??
Den där måste vara den jag absolut tycker minst om , har provat den i flera olika glas och temperaturer, men den smakar inte bra enligt mig ?? Har prövat flera flaskor, så de inte var en dålig flaska jag råka ut för
Bästabästa champagnen enligt mina smaklökar? Ska planera in ett besök på deras vingård framöver!!!
Jag tycker att den är god. Den snygga kartongen gör den även trevlig att ge bort i present. ??
Min favorit??
Åh, yum ?. Den är bra!!
Riktigt god?